פרופ' אפק: "אם האומיקרון פחות קטלני, יתכן שננצח את המגיפה"

    מהדורת הבוקר 1 Comment on פרופ' אפק: "אם האומיקרון פחות קטלני, יתכן שננצח את המגיפה"

    פרופ' ארנון אפק בשיחה עם 'קול חי': "אם זן האומיקרון יהיה יותר מדבק וישתלט ותהיה פחות מחלה קשה, אז זה יהיה צעד לכיוון הקלה על המגיפה והשילוב של החיסונים ביחד עם זן פחות קטלני יכול לעזור לנו לנצח את המגיפה"

    פרופ' ארנון אפק צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, פרופ' ארנון אפק שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, על התפשטות זן ה"אומיקרון" בעולם. "אנחנו פה בישראל בהחלט בשליטה, מה שקורה בעולם זה שהזן הולך ותופס שליטה והופך ליותר דומיננטי. כמו כל זן מדבק, זה טבע הווירוס. מה שאנחנו עוד לא יודעים כרגע זה עד כמה הוא יותר מסוכן, או אולי אפילו פחות", אומר אפק.

    "יש מקום לסוג מסוים של אופטימיות", מוסיף אפק "ככל שזן יותר מדבק הוא יותר מתפשט ותופס את המהות של המחלה, אבל יש להבדיל בין המחלה הקלה שהיא כמו הצטננות, לבין הסיכוי לקבל מחלה קשה. אם זן האומיקרון יהיה יותר מדבק וישתלט ותהיה פחות מחלה קשה, אז זה יהיה צעד לכיוון הקלה על המגיפה והשילוב של החיסונים ביחד עם זן פחות קטלני יכול לעזור לנו לנצח את המגיפה".

    עוד אמר אפק: "אנחנו היום יודעים שהחיסון בשלוש מנות יעיל בנטרול הנגיפים, מה שאנחנו עוד לא לגמרי יודעים זה כמה זמן לוקח לחיסון להתפוגג. אלה שהתחסנו רק בשתי מנות אנחנו יודעים כבר – לפי בדיקות מעבדה – שהנוגדנים לא מנטרלים את האומיקרון. אם יש לקח אחד שלמדנו הוא שמי שהתחסן לאחרונה מוגן בפני האומיקרון, אם כי ביעילות יותר נמוכה. השאלה הגדולה זה המחלה הקשה". כך או כך, הוא הבהיר: "הצורך הגדול זה שהציבור יתחסן".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא יאומן כמה אתם מתרפסים ומנסים למצוא חן בעיני השמאל החילוני!! פשוט מגעיל!